Aprendre entre amics

esponjant paraules i imatges

dels professors i professores.

Aprendre i gaudir,

bevent humanitat i coneixements

a la vora d'un riu.

Aprendre i crèixer

com els arbres de la vora de l'Ebre

disfrutant del fet de conèixer.

Aprendre i estimar,

com l'abraçada d'un meandre

que tot ho embolcalla de futur.

Albert Guiu

L’institut  com sempre l’hem anomenat és un lloc de trobada.

El nostre logo, el meandre del riu Ebre abraça una munió d’alumnes dels pobles veïns La Torre , La Palma, Riba-roja, Ascó, Vinebre i Flix.

Si ens haguéssim de definir diríem que som un centre amb una pretensió concreta: educar. Un terme senzill amb un abast molt ambiciós. Ens caracteritzem per cercar el consens a l’hora de prendre decisions,per ser democràtics i participatius i on  respectem la diversitat de l’alumnat i fomentem la igualtat d’oportunitats i on el professorat se sent molt identificat amb la seva tasca.

Ens hem adaptat als canvis, estimulem la metodologia activa i els alumnes mitjançant la cooperació i participació se senten responsables i adquireixen el compromís social que els ajuda a créixer com  a persones. Pretenem amb l’ajut incondicional dels pares fomentar la cultura de l’esforç  l’autosuperació i  l’esperit crític.

Un institut dialogant que es basa en la mediació per a la gestió de conflictes, on fomentem les relacions interpersonals i la participació .

Un centre que després de 40 anys , és una referència de passat i de futur i els que “som d’aquí” d’aquesta zona de la Ribera , una terra fluvial, ens el sentim molt nostre. Un institut que l’ aprendre i ensenyar es multiplica per una infinita il·lusió.

Mar Carranza