Sant Jordi 2018 a l'InsFlix

Un any més en el marc de la Diada de Sant Jordi vam dur a terme un matí de jocs tradicionals per a tot l'alumnat de l'ESO, actuant com alumnes dinamitzadors dels jocs l'alumnat de 3r.

Als tradicionals jocs de tauler com l'sjoelbaeck holandès, el billar japonès o la planta de l'església, tots ells jocs d'habilitat i punteria enguany vam afegir el joc de la botera -joc que recorda els forats que antigament es practicaven a les portes de fusta de les cases i que permetien entrar i sortir els gats al seu aire. Tampoc van faltar la trencada de tupins o la tirada de birles.

Com a jocs nous cal destacar també el joc d'"apuntar" o marcar. És un joc tradicional de diverses zones del nord de la península, practicat sobretot per pastors, en el qual es posa a prova l'habilitat, l'agilitat però també la força dels jugadors.

I també vam presentar el joc de la carrera de pedres mallorquina que, a diferència de les nostres curses de pedres aquí es practica amb una única filera de pedres i els participants han d'aconseguir prendre una pedra de la filar.

Altres jocs van ser el de la muntanya "Gruyere", la rana o saltar a corda.

I per acabar la festa... què millor que una estirada de corda entre professorat i alumnat!!!!