Gamificació a classe d'Història de 1r d'ESO

Aquest curs hem iniciat una nova activitat de gamificació a l'aula d'història de l'institut de Flix. La proposta ha consistit en que l'alumnat, després d'haver treballat en diverses sessions l'etapa de la prehistòria, havia de dissenyar en grups de 3 a 5 membres un joc de tauler que sintetitzés i recollís els continguts apresos relacionats amb aspectes d'aquest període.

Alhora de valorar i avaluar els taulers es tenien en compte les següents premisses:

• que no hi haguessin errors "històrics"
  • que el joc tingués una presentació atractiva (disseny, materials, color...)
  • que no hi haguessin moltes normes, fos senzill de posar en pràctica
  • que fos fàcil de jugar

Aquesta avaluació la van fer els propis alumnes després d'haver jugat en els diversos jocs presentats a cada classe i tenint en compte les consideracions anteriors.

El resultat ha estat francament excel·lent. Els jocs han estat molt vistosos i atractius, fets amb cura i ben rumiats -la majoria disposen de caixes i bossetes per guardar les fitxes, cartes, daus...-. I a l'hora de proposar les normes s'ha constatat que l'alumnat sap discernir entre les preguntes o aspectes importants del tema de les que no ho són.

Podeu visualitzar tots aquests jocs de tauler en aquest enllaç:

Gamificació a l'aula: El procés d'humanització a partir dels nostres jocs de tauler